Forum Strona Główna | Zaloguj | Rejestracja | Profil | Użytkownicy | FAQ | Szukaj | Grupy


There is no fear - koniec z lękami już po jednym ćwiczeniu!

 Forum Strona Główna » Fobie & Lęki
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Inspired



Dołączył: 15 Lis 2006
Posty: 67
Skąd: BB City

PostWysłany: 04 Gru 2006, 16:59    Temat postu: There is no fear - koniec z lękami już po jednym ćwiczeniu!
Ćwiczenie to pochodzi z książki "NLP - nowa technika osiągania sukcesów" i opiera się głównie na zjawiskach asocjacji-dysocjacji. Wykonane solidnie eliminuje wszelkie fobie, polecam wykonywać je z zamkniętymi oczami, koniecznie w stanie rozluźnienia.

1)Sytuacja, której się obawiasz.Pomyśl przez chwilę o sytuacji, której boisz się w umiarkowanym stopniu. Wykorzystaj zmysły, aby zacząć się trochę bać i uzyskać dostęp do tej części Ciebie, która powoduje to uczucie.

2)Kino.Wyobraź sobie, że jesteś w kinie. A na ekranie wyświetlany jest nieruchomy kadr przedstawiająct Ciebie, zaraz zanim pierwszy raz odczułeś lęk w tej danej sytuacji (pomyśl, kiedy był szczególnie intensywny).

3)Opuść ciało.Wyobraź sobie, ze opuszczasz cialo i lecisz do pokoju operatora, tak, abyś mógł wyjrzeć i zobaczyć siebie oglądającego siebie na ekranie.

4)Obejrzyj film.Gdy będziesz obserwował siebie "oglądającego film o sobie", zacznij od odtworzenia czarno-białego filmu o tym, co w tej sytuacji faktycznie miało miejsce. Oglądaj to z pokoju operatora dopóki w pełni zdasz sobie sprawę z tego, że już czujesz się bezpieczny. Zatrzymaj film i na podglądzie zobacz siebie w sytuacji,gdy już traumatyczne doświadczenie się skończyło.

5)Wstecz. Teraz opuść pokój operatora, zaangażuj się w scenę widoczną na ekranie i przeżyj całe doświadczenie wstecz - w kolorze, tak, jakby czas zmienił bieg i zostałbyś wessany w olbrzymi odkurzacz. Zrób to bardzo szybko - wszystko powinno trwać około 1,5 sekundy. Wykonaj to kilka razy, zanim uwierzysz, że to ćwiczenie Ci pomogło.

6)Sprawdzenie. Wstań, przejdź się trochę i weź głęboki oddech. Pomyśl o kłopotliwej sytuacji, jeżeli intensywność lęku odczuwasz na więcej niż 2 w 10-stopniowej skali, powtórz wszystko dokładnie, raz jeszcze.
_________________
"It starts with a dream ... but if that's where it ends ... I wanna go back to sleep."
Powrót do góry
wx1975



Dołączył: 03 Kwi 2007
Posty: 1

PostWysłany: 02 Sie 2007, 14:43    Temat postu:
To bardzo dobre ćwiczenie, które zostało opisane powyżej - Podwójna dysocjacja.
Z książki - NLP. Nowa technika osiągania sukcesów.
Polecam wszystkie ćwiczenia z tej książki.
Powrót do góry
Decadence



Dołączył: 03 Kwi 2008
Posty: 2

PostWysłany: 03 Kwi 2008, 04:50    Temat postu:
Spotkałam się z tym w książce "Nlp w 21 dni" Wink
Powrót do góry
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Strona 1 z 1