Forum Strona Główna | Zaloguj | Rejestracja | Profil | Użytkownicy | FAQ | Szukaj | Grupy


Zaufanie pracowników a komunikacja w przedsiębiorstwie

 Forum Strona Główna » NLP w biznesie
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mikołaj



Dołączył: 20 Lis 2012
Posty: 1

PostWysłany: 20 Lis 2012, 07:40    Temat postu: Zaufanie pracowników a komunikacja w przedsiębiorstwie
W przypadku firm, gdzie kultura organizacyjna opiera się na zaufaniu, koszty stałe związane z zatrudnianiem pracowników są zdecydowanie niższe, ponieważ organizacja taka:

  • prowadzi wiarygodne i efektywne działania employer brandingowe za darmo -rzecznikami są pracownicy danej firmy;
  • odnotowuje mniejszą liczbę pracowników na zwolnieniach chorobowych i z reguły rzadziej jest zmuszona do poszukiwania i wdrażania do pracy nowych pracowników;
  • może wykonywać więcej pracy w mniejszym czasie i szybciej osiągać zamierzone cele, ponieważ jakość pracy zatrudnionych jest zwykle lepsza.


W perspektywie długoterminowej zaufanie zbudowane w firmie prowadzi do trwałego wzrostu jej przewagi konkurencyjnej.

Podstawą do ustalenia, w jaki sposób dbać o wizerunek firmy, jest opracowanie dobrej polityki komunikacji. Zacząć należy od komunikacji wewnętrznej, skierowanej do jednej z najważniejszych grup docelowych przedsiębiorstwa, czyli pracowników. Poprawnie funkcjonująca komunikacja wewnętrzna jest elementem sprawiającym, że pracownicy czują się w firmie dobrze i rozumieją zmiany w niej zachodzące. Komunikacja obustronna - nie tylko z góry na dół - otwarta i regularna, nastawiona nie tylko — na przekazywanie informacji negatywnych powoduje, że pracownicy czują się w organizacji bezpiecznie i dobrze.

W jaki sposób efektywnie budować zaufanie w firmie?

Jakie są kluczowe zasady budowania zaufania pracowników? Podstawą jest przekonanie zarządzających firmą, że zaufanie to wartość, która ma istotne znaczenie dla funkcjonowania przedsiębiorstwa i może mu przynieść wymierne korzyści. Tylko jeśli będzie co do tego pewność, wszelkie działania związane z realizacją wizji firmy, kreowaniem jej kultury organizacyjnej i tworzeniem standardów pracy mają szansę być zaprojektowane i wdrażane w oparciu o zaufanie. Dlatego najważniejsza w tym procesie jest postawa kadry zarządzającej, która powinna ustalić i zakomunikować zespołowi pracowników standardy, wartości i preferowane zachowania, z jakimi identyfikuje się firma. Kadra zarządzająca - jako grupa, która kształtuje standardy - powinna świecić przykładem dla pracowników. Tylko wtedy pracownicy przekonają się, że idee rzeczywiście są dla firmy ważne. W ten sposób budowana jest także wiarygodność kadry zarządzającej i liderów zmian. Elementem niezbędnym do podejmowania skutecznych działań jest także konsekwencja. Budowanie zaufania wymaga bowiem czasu. Temu procesowi sprzyjają takie zachowania, jak:

  • otwarta i jasna komunikacja,
  • wprowadzenie standardów współpracy,
  • konsekwencja i odpowiedzialność,
  • równe, sprawiedliwe traktowanie wszystkich pracowników,
  • uczciwość i słowność we współpracy (za każdą obietnicą powinna iść jej realizacja),
  • komunikowane wartości oraz zachowania powinny mieć odbicie w praktyce,
  •  spójna komunikacja zewnętrzna i wewnętrzna.


Najważniejszym elementem budowy zaufania jest jednak otwarta komunikacja, a co za tym idzie - zrozumienie działań oraz podejmowanych decyzji. Pracownicy powinni nie tylko być świadomi, ale przede wszystkim rozumieć, jaka jest misja, wizja i cele firmy. Ważna jest zarówno komunikacja oczekiwań firmy wobec pracowników, jak i stworzenie warunków, w których pracownicy będą mogli rozmawiać z przełożonym o swoich oczekiwaniach i czynnikach motywujących do pracy. W takich warunkach zarządzający mogą łatwiej zbudować relacje z podwładnymi, którzy mogą być bardziej otwarci w wyrażaniu swoich opinii i sugestii. Po każdej zmianie dotyczącej strategii firmy oraz podczas podejmowania kluczowych dla organizacji decyzji niezbędna jest komunikacja dwutorowa, z możliwością zadawania pytań i udzielania odpowiedzi. Warto również inspirować wzajemną wymianę informacji między pracownikami, gdyż zwiększa to ich zaangażowanie w sprawy firmy i jest korzystne dla przedsiębiorstwa. Zatrudnieni powinni rozumieć, skąd pewne zmiany wynikają i jakie plany ma firma na przyszłość. W taki sposób pracodawca ma szansę zbudować poczucie bezpieczeństwa pracowników, bez którego obustronne zaufanie nie jest możliwe. Podstawową zasadą dobrej, wiarygodnej komunikacji jest prawda, a wiarygodność firmy powinna być budowana od wewnątrz. Jeśli pracownicy są przekonani co do tego, że firma jest dobrym, rzetelnym pracodawcą i nie podejmuje nieracjonalnych działań, czują się w niej bezpiecznie. To doskonałe podłoże do budowania lojalności pracowników i pozyskania ambasadorów. W dzisiejszych czasach marketing szeptany ma ogromne znaczenie i coraz częściej jest wykorzystywany na większą skalę - jest skuteczny i nie wymaga żadnych nakładów finansowych. Zdarza się, że firmie zależy na dobrym wizerunku na zewnątrz organizacji, jednak nie dba o to, aby był on dobry wewnątrz firmy. Tymczasem pierwszym krokiem do jego budowy jest zadbanie o dobry wizerunek wewnątrz organizacji. Pożądana opinia o pracodawcy na zewnątrz będzie naturalną konsekwencją dbania o pracowników. Budowa zaufania jest czaso- i energochłonna. Natomiast utrata zaufania to zwykle moment nieuwagi, kilka błędnie podjętych decyzji bądź zaniechanie otwartej komunikacji. Jakie zachowania mogą spowodować utratę zaufania? Są to:

  • brak komunikacji,
  • stosowanie komunikacji zamkniętej, jednokierunkowej,
  • burzenie bezpieczeństwa poprzez podejmowanie decyzji niezrozumiałych dla pracowników,
  • brak konsekwencji,
  • niezrozumiałe awanse (przeczące komunikowanym ścieżkom kariery),
  • nietrafione rekrutacje (pracownicy niespójni z wizją, misją itd.),
  • nierówne traktowanie pracowników.


Brak komunikacji czy wyrywkowe przekazywanie informacji mogą być działaniem celowo podejmowanym przez firmę. Ważne, strategiczne decyzje powinny być jednak przekazywane w sposób niepozwalają-cy deformować tych przekazów.

Nie każdy pracownik musi mieć jednak taki sam dostęp do informacji. W zależności od szczebla zatrudnienia stopień precyzji informacji i ich liczba powinny być zdecydowanie różne. Filtrując i selekcjonując komunikaty, budujemy bowiem poczucie bezpieczeństwa pracownika.

Poczucie bezpieczeństwa, zaufanie do pracodawcy powodują, że pracownicy są bardziej zmotywowani, zaangażowani, lojalni w stosunku do firmy. Zwiększa to ich poziom identyfikacji z firmą. To z kolei ma wpływ na chęć dzielenia się dobrymi informacjami na temat firmy ze znajomymi.

W dłuższej perspektywie wygrywają firmy, które cieszą się dobrą reputacją w oczach pracowników, którzy przykładają dużą wagę do atmosfery pracy, reputacji firmy i wartości, jakim hołduje. Marka atrakcyjnego pracodawcy ma pomóc przyciągnąć do firmy najlepszych pracowników. Budując ją, należy pamiętać, że „produktem" jest nie tylko jakość pracy w organizacji, ale także warunki, które oferuje pracownikom. Poczucie zaufania, jakie panuje w firmie, może tylko pomóc organizacji w zachęceniu najlepszych pracowników do pracy dla tej właśnie firmy.

    bezpozyczka pomaga znaleźć kredyty bez BIKu w Warszawie
    -to pomysł dwóch emerytów, którzy otworzyli placówkę partnerską pożyczek w Internecie.
Powrót do góry
bblog



Dołączył: 18 Wrz 2012
Posty: 3

PostWysłany: 06 Sty 2013, 07:24    Temat postu:
Krystaliczne zgodzie i beztroska. To gwarantują swoim podróżnym dobre kompanie pożyczkowe. Jednak na ulicy po pomocniczą zapłatę można rozliczać jeszcze na wiele odrębnych udogodnień.

Prosta spółka z o.o. ofiarująca pożyczki przede wszystkim musi posiadać przezroczyste reguły. Powinna jasno powiadamiać o nieograniczonym koszcie pożyczki jak również wysokości spłacanej raty. Całkowita poważna mądrość na przedmiot kosztów wiązania finansowego jest niezbędna do podjęcia kategorycznej decyzji o użyczeniu określonej puli.

Łaskawe formalności

Nietypowo głęboka jest sama funkcja użyczania pożyczki. Większości odbiorców zależy na czasie. Raczą jak najprędzej zdobyć drugorzędną zapłatę. Taką nadzieję podarują formalności okrojone do minimum. Dzięki temu nie trzeba pełnić dziesiątek formularzy, by uzyskać pożyczkę. Niestety, nie ma również pożyczek na piękny uśmiech. Nim przeto pożyczkobiorca podejmie decyzję o oprawieniu, powinien najpierw sprawdzić, które dokumenty będzie musiał dostać i które warunki spełnić, by mieć upragnioną zapłatę.

Jasne ugody

Klient przede wszelkim powinien uważnie ocenić wszelkie papiery i maksymy, na podstawie których otrzymuje wtrysk zapłacie. Dlatego świetnie jeżeli niezbędne formularze i konwencyj są wpisane w sposób naturalny i klarowny. Jeżeli są zawiłe i pożyczkobiorca nie umyśle choć jednego sformułowania, to nie powinien ich zawierać. W takiej sytuacji piękniej skonsultować esencja ze opiniodawcą albo infolinią instytucji udzielającej pożyczki. Na okaz w Providencie wystarczy zatelefonować pod format 600-400-177.

Najlepsza propozycja

Często niekolosalna pożyczka może wiele zmienić. Dzięki małostkowemu poplecznictwie można niekiedy urzeczywistniać śnienie swojego trwania. Warto jednakże pamiętać o wariancie powierzonej firmy podchodzącej z hołdem do swoich odbiorców. Doniosłe również, by kompania posiadała miękką podaż zezwalającą konsumentom na wybór najważniejszego dla nich rozwikłania.

Opowieść z żywota wzięta

Dzięki niepotężnej pożyczce baba Monika Trębacz z miejscowości Borowno przedstawiała swoje marzenie. Zmieniała miejsce zamieszkania i wraz z partnerem oddawała się swojej namiętności. Oto jej opowieść:

Marzyłam o żywocie na wsi i ufundowaniu gospodarstwa ekologicznego. Po przeprowadzce z miasta dalszy postęp naszego rodzimego interesu okroiły jednakże finanse. Żaden bank nie zechciał nam pomóc w adaptacji kolejnego zamiarze, którym był zakup kóz alpejskich. Nie mieliśmy żadnego pomysłu do czasu, gdy poufała doradziła mi pożyczkę w Providencie.

Dzięki drugorzędnej kasy kupowaliśmy nieduże stado i mogliśmy dalej się rozwijać. Następnym jednostkowym momentem egzystowała perspektywę wzięcia sąsiedniej pożyczki na zakup stada owiec. Od tamtej chwili zdołaliśmy zacząć zyskiwać na osobistej firmy. Wspaniale, że jest Provident, bo inne instytucje tak świetnie nie uznają człowieka, jego niedostatku czasu… I do tego ta biurokracja - wciąż prekursorskie dokumenty i potwierdzenia, które wszystko gmatwają. Funkcjonalne raty i przedstawiciel, który co tydzień mnie bywa, abym mogła wygodnie i sprawnie zapłacić stawkę - to najbardziej mi się podobało. Teraz mogę się rozwijać, jestem osobistym naczelnikiem i nie lekceważę rodziny ani budynku. Czy coś może się z tym równać?
Powrót do góry
Malaga



Dołączył: 02 Lut 2013
Posty: 10
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 04 Lut 2013, 17:26    Temat postu:
zaufanie to podstawa w biznesie,bez zaufania nie stworzymy udanej,i zdrowej atmosfery w firmie,a to przekłada się na efektywność pracowników.
Powrót do góry
malgorzata_k



Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 1

PostWysłany: 19 Mar 2013, 18:54    Temat postu: Jak polepszyć komunikację?
Jim Holtje zauważył, że publiczności najlepiej zapadają w pamięć historie ludzi. Jego książka „Potęga opowieści” (polskie wydawnictwo: AudioBiznes) to zbiór historii znanych, współczesnych dyrektorów generalnych (m.in. Larry Page z Google, Bill Gates- Microsoft, Jerry Yang- Yahoo!) którzy dzięki swojej osobowości, zdolnościom i kreatywności doszli do wielu sukcesów, które dzisiaj znane są na całym świecie. Opowieści te na całym świecie inspirują ludzi związanych ze światem biznesu i nie tylko do tworzenia doskonałych przemówień skierowanych zarówno do szerokiego audytorium jak i kameralnych rozmów.

Historie te można wykorzystać do rozmów ze swoimi pracownikami, dzięki opowieściom zostaniemy wysłuchani, zapamiętani przez naszych pracowników, a najważniejsze dostosują się oni do naszych słów.

Książkę, jak i opowieści polecam Smile
Powrót do góry
okawesa



Dołączył: 19 Mar 2013
Posty: 1

PostWysłany: 19 Mar 2013, 20:13    Temat postu: Słuchacz doskonały
Jak opanować najważniejszą umiejętność w biznesie? Przed takim pytaniem postawił mnie Bernard T. Ferrari, gdy po raz pierwszy zetknęłam się z jego książką Słuchacz doskonały. Nie potrafiłam na nie odpowiedzieć. Problem tkwił w tym, że nigdy wcześniej nie uważałam słuchania jako najważniejszej umiejętności w biznesie, celowałam w pomysłowość, zaradność, skuteczne radzenie sobie ze stresem. Przecież nikt nie wpisałby w swoje CV w rubryczce „dodatkowe umiejętności” zdania: jestem doskonałym słuchaczem. Może jednak warto?
Książka podzielona jest na trzy części. To świetne rozwiązanie, bo czytelnik od kwestii czysto teoretycznych płynnie przechodzi w zapoznanie się z praktycznym wymiarem poradnika. Tak więc: w pierwszej części dowiedziałam się jakim typem słuchacza jestem, jakie pożytki płyną ze słuchania w pełnej koncentracji oraz zapoznałam się z poradami od samego autora. W kolejnej części Ferrari opracował techniki systematyzowania tego, co słyszymy, dzielnie pomagając mi przebrnąć przez wszystkie etapy słuchania, od wychwytywania najważniejszych informacji do ich przetworzenia, którego późniejszym celem jest podjęcie decyzji. Ostatnia z części zmotywowała mnie do wykorzystywanie wcześniej zdobytej wiedzy.
Autor przekonał mnie, że słuchanie warte jest grzechu i to nie tylko w sytuacjach biznesowych. Tak naprawdę wszystko się od dobrego słuchania zaczyna – jeśli uporządkujemy swoje myśli, wyłowimy najlepsze pomysły, jeśli słuchamy swoich współpracowników, to szybciej znajdziemy rozwiązanie problemu i unikniemy sytuacji stresowych. Dlatego z czystym sumieniem polecam tę książkę każdemu czytelnikowi, niekoniecznie związanemu ze światem biznesu.
Powrót do góry
Napisz nowy temat Odpowiedz do tematu  Strona 1 z 1